Artikler om norsk mediebarometer

Artikler, analyser og publikasjoner

2022

  1. Norsk mediebarometer 2021 Artikkel 26. april

    Norsk mediebarometer viser nordmenns mediebruk: Hvilke medier bruker vi og hvordan, forskjeller mellom generasjoner og hvordan dette har endret seg over tre tiår.

  2. 1 av 3 unge voksne følger ikke med på nyheter i tradisjonelle medier Artikkel 26. april

    35 prosent i aldersgruppen 16 til 24 år får ikke med seg nyheter på TV, radio, papir- eller nettavis. 17 prosent i samme aldersgruppe får utelukkende med seg nyheter på sosiale medier, mens 18 prosent er nyhetsunnvikere.

  3. Dette er de mest populære strømmetjenestene i Norge Artikkel 26. april

    74 prosent av befolkningen i Norge abonnerer på en eller flere betalte strømmetjenester, ifølge Norsk mediebarometer 2021.

2021

  1. Flere fulgte med på nyheter i 2020 Artikkel 27. april

    Andelen av befolkningen som så på lineær-TV og hørte på radio, holdt seg stabil i 2020 etter mange års nedgang. Flere så og hørte direktesendte nyheter på TV og radio, og flere har også lest nettaviser.