Søk

Avgrens treffene
Viser 15 av 24
Sorter:
  1. Trafikkulykker alvorligst i lengden

    Samfunnsspeilet, 1997/2 Trafikkulykker alvorligst i lengden Publisert: 2. juni 1997 7 prosent av den norske befolkning har

  2. Flere omkomne i trafikken i 2022

    . I 2022 mistet 116 personer livet. Det var 36 flere omkomne enn i 2021. Publisert : 31. mai 2023 I 2022 omkom 116 personer, viser nye tall fra statistikken Trafikkulykker med personskade

  3. Rekordfå omkom i trafikken

    . mai 2022 I 2021 omkom 80 personer, viser nye tall fra statistikken Trafikkulykker med personskade. Det er 13

  4. Historisk få omkom i trafikken i 2020

    kalenderår, viser nye tall fra statistikken Trafikkulykker med personskade. Mens det er en positiv trend på

  5. 117 trafikkdrepte i 2015 – lavest siden 1947

    tilbake til 1947 for å finne et år med færre trafikkdrepte. Risikoen for å bli drept eller hardt skadd i en trafikkulykke i Norge er blant de minste i verden

  6. Færre hardt skadde

    : Elin Hellerud / Bente E. Andresen Tallet på hardt skadde falt med 37 fra 602 i 2018 til 565 i 2019, viser nye tall fra statistikken Trafikkulykker med personskade

  7. Færre barn dør i ulykker

    økte antall trafikkulykker kraftig og tok over som viktigste dødsårsak. Etter hvert er også trafikkulykkene med barn involvert blitt redusert

  8. 135 drept, 656 hardt skadd

    . 11 av de omkomne satt i en personbil og 1 i vogntog. I alt var 137 vogntog innblandet i en trafikkulykke med personskade, mot 134 i 2015

  9. 16-åringer mest utsatt i trafikken

    . 9 av de omkomne satt i en personbil og 1 i vogntog. I alt var 111 vogntog innblandet i en trafikkulykke med personskade, mot 137 i 2016. Ingressen endret: 29.05.2018 ¹Tallet er endret

  10. Vesentlig tryggere i trafikken i dag

    nesten tjue ganger så stor sjanse for å bli drept eller hardt skadd i en trafikkulykke i 1970

  11. Trafikken tar flest liv i Hordaland

    utviklingen i trafikkulykker for hele landet med et noe lengre tidsperspektiv. Datagrunnlaget Statistikk over veitrafikkulykker omfatter ulykker med personskade som er meldt til politiet

  12. Flere små barn bor i trafikkfarlige strøk

    . Samtidig har antallet barn og ungdom i alderen 0-20 år, som har omkommet eller blitt hardt skadd i trafikkulykker, blitt mer enn halvert i perioden 2001 til 2010

  13. Unge menn skader seg oftest på jobb

    ha skadet seg som følge av en trafikkulykke på vei til eller fra jobb. Dette tilsvarer snaut 20 000 personer på landsbasis

  14. Færre unge omkommer i trafikken

    omkomme i en trafikkulykke for de under 18 år. Ved å splitte opp aldersgruppen ytterligere ser vi at nedgangen i tallet på omkomne er

  15. Japanske kvinner lever lengst

    ). Blant menn var det spesielt voldsomme dødsfall som trafikkulykker og selvmord som økte