Innhold
Elever som startet i vg1 for første gang angitt høst, etter status for oppnådd nivå i videregående opplæring etter fem/seks år, utdanningsprogram og kjønn. Prosent1 | 2013-2019 |
---|
I alt | Fullført med studie- eller yrkeskompetanse | Ikke oppnådd studie- eller yrkeskompetanse |
---|
Fullført på normert tid | Fullført på mer enn normert tid | Fullført planlagt grunnkompetanse innen fem/seks år | Fortsatt i videregående opplæring etter fem/seks år, uten å ha fullført | Gjennomført vg3/gått opp til fag-/svenneprøve, ikke bestått | Sluttet underveis |
---|
1Elever i alternativ opplæring er inkludert |
I alt | 65 433 | 64,4 | 13,7 | 2,6 | 3,3 | 5,4 | 10,6 |
---|
| | | | | | | |
Studieforeberedende utdanningsprogram1 | 34 643 | 79,0 | 8,5 | 1,3 | 2,0 | 5,4 | 3,8 |
---|
Menn | 15 536 | 74,8 | 9,2 | 1,9 | 2,5 | 7,2 | 4,5 |
---|
Kvinner | 19 107 | 82,5 | 7,9 | 0,8 | 1,6 | 3,9 | 3,3 |
---|
Studiespesialisering | 28 513 | 79,4 | 8,4 | 1,4 | 1,9 | 5,3 | 3,7 |
---|
Idrettsfag | 3 934 | 79,2 | 9,0 | 0,5 | 1,9 | 6,0 | 3,4 |
---|
Musikk,dans og drama | 2 150 | 75,7 | 9,0 | 1,2 | 2,7 | 5,1 | 6,3 |
---|
| | | | | | | |
Yrkesfaglig utdanningsprogram | 30 790 | 48,0 | 19,5 | 4,1 | 4,7 | 5,4 | 18,3 |
---|
Menn | 18 220 | 45,2 | 20,4 | 4,5 | 5,2 | 5,2 | 19,4 |
---|
Kvinner | 12 570 | 52,0 | 18,2 | 3,5 | 4,0 | 5,6 | 16,6 |
---|
Bygg- og anleggsteknikk | 3 897 | 37,1 | 24,6 | 4,9 | 5,9 | 5,1 | 22,4 |
---|
Design- og håndtverk | 1 737 | 36,3 | 19,6 | 4,5 | 6,4 | 5,8 | 27,5 |
---|
Elektrofag | 4 557 | 57,9 | 18,0 | 0,6 | 5,6 | 4,3 | 13,6 |
---|
Helse- og oppvekstfag | 6 505 | 50,9 | 18,4 | 4,0 | 4,0 | 6,2 | 16,6 |
---|
Medier og kommunikasjon | 3 050 | 70,2 | 11,2 | 1,2 | 1,4 | 7,0 | 8,8 |
---|
Naturbruk | 1 377 | 47,8 | 17,0 | 8,7 | 4,3 | 5,9 | 16,3 |
---|
Restaurant- og matfag | 1 596 | 30,5 | 18,7 | 13,9 | 5,3 | 5,2 | 26,4 |
---|
Service og samferdsel | 2 502 | 43,3 | 19,9 | 5,5 | 4,1 | 6,9 | 20,3 |
---|
Teknikk og industriell produksjon | 5 569 | 42,7 | 23,8 | 3,6 | 5,6 | 3,6 | 20,7 |
---|
Forrige tabellNeste tabell
Finn detaljerte tall fra Gjennomføring i videregående opplæring