Samferdsel i kommuner og fylkeskommuner

Til toppen
De 3 stegene er Velg tabell, Velg variabler og Vis resultat. Du er nå på Velg variabler

11822: Utvalgte nøkkeltall for samferdsel (F) 2015 - 2021

Christina Lyle, Statistisk sentralbyrå
+47 408 11 381
Geir Martin Pilskog, Statistisk sentralbyrå
+47 408 11 383
15.06.2022 08:00
Brutto driftsutgifter til samferdsel per innbygger (kr):
kr
Brutto investeringsutgifter til samferdsel per innbygger (kr):
kr
Netto driftsutgifter til fylkesvei per kilometer (kr):
kr
Utgifter til vedlikehold av fylkesveier av totale netto driftsutgifter til fylkesveier (prosent):
prosent
Netto driftsutgifter til kollektivtransport (buss, båtruter, trikk, bybane og T-bane) per innbygger (kr):
kr
Netto driftsutgifter til fylkesveiferger per innbygger (kr):
kr
Reiser med kollektivtransport per 1 000 innbygger (antall):
antall
Andel skolereiser i grunn- og videregående skole av alle reiser (prosent):
prosent
Brukere av transportordningen for funksjonshemmede per 1 000 innbygger (antall):
antall
Andel kilometer fylkesvei med dårlig eller svært dårlig dekketilstand av alle fylkesveier (prosent):
prosent
Brutto driftsutgifter til samferdsel per innbygger (kr):
31.12
Brutto investeringsutgifter til samferdsel per innbygger (kr):
31.12
Netto driftsutgifter til fylkesvei per kilometer (kr):
31.12
Utgifter til vedlikehold av fylkesveier av totale netto driftsutgifter til fylkesveier (prosent):
31.12
Netto driftsutgifter til kollektivtransport (buss, båtruter, trikk, bybane og T-bane) per innbygger (kr):
31.12
Netto driftsutgifter til fylkesveiferger per innbygger (kr):
31.12
Reiser med kollektivtransport per 1 000 innbygger (antall):
31.12
Andel skolereiser i grunn- og videregående skole av alle reiser (prosent):
31.12
Brukere av transportordningen for funksjonshemmede per 1 000 innbygger (antall):
31.12
Andel kilometer fylkesvei med dårlig eller svært dårlig dekketilstand av alle fylkesveier (prosent):
31.12
Statistisk sentralbyrå
Ekstern PRODUKSJON
Nå har du kommet til skjermbildet for å velge hvilke variabler og verdier du vil ha frem i ditt resultat av tabellen. En variabel er en egenskap ved en statistisk enhet. Side er delt opp i flere bokser, en for hver variabel, hvor du kan velge verdier ved å markere en eller flere. Det starter alltid med statistikkvariabel som er hoved verdien som telles i tabellen. Trykk enter for å gå rett til valg av første variabel.
Navigering med tastatur og skjermleser. Velg flere objekter etter hverandre. SHIFT+pil ned/opp. For å velge enkelte verdier i listen: Windows:Hold inn Ctrl + pil ned. Deretter slipp Ctrl og trykk på mellomromstasten. Gjenta. Mac:CMD+pil ned/opp. Deretter slipp CMD og trykk på mellomromstasten. Gjenta. (Fungerer kun i Chrome, ikke i Safari). For å komme ut av listen med de markerte valgene, trykk TAB-tast.
Søkefelt for å finne ønsket verdi i kodelisten til denne variabelen. Dette er eksempler på verdier i listen. Brutto driftsutgifter til samferdsel per innbygger (kr) , Brutto investeringsutgifter til samferdsel per innbygger (kr) , Netto driftsutgifter til fylkesvei per kilometer (kr) ,

Valgt 1 av totalt 10

Må velges

Valgt 1 av totalt 7

Antall valgte celler
(maksimalt tillatt er 300 000)
Antall valgte celler har oversteget maksimalt tillatt 300 000
Utvalgte nøkkeltall for samferdsel Se liste over endringer i de regionale inndelingene.

statistikkvariabel

Utgifter til vedlikehold av fylkesveier av totale netto driftsutgifter til fylkesveier (prosent)

Andelen som fylkene bruker til vedlikehold av fylkesveinettet ble publisert for første gang per 15. juni 2017. Tallene må brukes med varsomhet, siden ikke alle kommunene fører på relevante arter for vedlikehold. 

Reiser med kollektivtransport per 1 000 innbygger (antall)

Overgang fra manuelle beregninger av skolereiser til elektronisk uttak fra billetteringssystemer, kan påvirke sammenliknbarheten over tid, spesielt for fylker med høy andel skoletransport.

Andel skolereiser i grunn- og videregående skole av alle reiser (prosent)

Både ordinære og i skoletransport inkl. lukket transport. Overgang fra manuelle beregninger av skolereiser til elektronisk uttak fra billetteringssystemer, kan påvirke sammenliknbarheten over tid, spesielt for fylker med høy andel skoletransport.