Gjennomføring i videregående opplæring

Til toppen
De 3 stegene er Velg tabell, Velg variabler og Vis resultat. Du er nå på Velg variabler

10973: Gjennomføring i videregående opplæring, etter studieretning/utdanningsprogram (todelt)og fullføringsgrad (K) (avslutta serie) 2009-2014 - 2013-2018

Tom Granseth, Statistisk sentralbyrå
+47 922 08 867
13.06.2019 08:00
Elever:
personer
Andel elever (prosent):
prosent
Elever:
31.12
Andel elever (prosent):
31.12
Statistisk sentralbyrå
Ekstern PRODUKSJON
Nå har du kommet til skjermbildet for å velge hvilke variabler og verdier du vil ha frem i ditt resultat av tabellen. En variabel er en egenskap ved en statistisk enhet. Side er delt opp i flere bokser, en for hver variabel, hvor du kan velge verdier ved å markere en eller flere. Det starter alltid med statistikkvariabel som er hoved verdien som telles i tabellen. Trykk enter for å gå rett til valg av første variabel.
Navigering med tastatur og skjermleser. Velg flere objekter etter hverandre. SHIFT+pil ned/opp. For å velge enkelte verdier i listen: Windows:Hold inn Ctrl + pil ned. Deretter slipp Ctrl og trykk på mellomromstasten. Gjenta. Mac:CMD+pil ned/opp. Deretter slipp CMD og trykk på mellomromstasten. Gjenta. (Fungerer kun i Chrome, ikke i Safari). For å komme ut av listen med de markerte valgene, trykk TAB-tast.
Må velges

Valgt 1 av totalt 2

Må velges

Valgt 1 av totalt 5

Søkefelt for å finne ønsket verdi i kodelisten til denne variabelen. Dette er eksempler på verdier i listen. 0101 Halden (-2019) , 0104 Moss (-2019) , 0105 Sarpsborg (1992-2019) ,

Valgt 0 av totalt 284

Valgt 0 av totalt 3

Valgfri variabel

Valgt 0 av totalt 6

Valgfri variabel
Antall valgte celler
(maksimalt tillatt er 300 000)
Antall valgte celler har oversteget maksimalt tillatt 300 000
Fullført: En person regnes som å ha fullført videregående opplæring, når eleven eller lærlingen har oppnådd vitnemål eller fag- eller svennebrev. Det er avdekket mangler i Nasjonal utdanningsdatabase ved at noen avlagte og beståtte fagprøver de siste årene ikke er registrert. Dette gjelder enkelte opplæringsløp innenfor elektrofag og teknikk og industriell produksjon der læretid følger etter tre år i skole.
Disse manglene, som berørte gjennomføringsårgangene 2009-2014, 2010-2015, 2011-2016 og 2012-2017 er rettet opp.

region

Se liste over endringer i de regionale inndelingene.

region

01-KG01 Mindre Østfold-kommuner

Omfatter kommunene Hvaler, Aremark, Marker, Rømskog, Trøgstad, Spydeberg, Eidsberg, Skiptvet, Rakkestad, Råde, Rygge, Våler, Hobøl

06-KG01 Hallingdal

Omfatter kommunene Flå, Nes, Gol, Hemsedal, Ål, Hol

06-KG03 Øvre Numedal

Omfatter kommunene Flesberg, Rollag, Nore og Uvdal

08-KG01 Mindre Telemark-kommuner

Omfatter kommunene Drangedal, Nome, Bø, Sauherad, Tinn, Hjartdal, Seljord, Kviteseid, Nissedal, Fyresdal, Tokke, Vinje

09-KG01 Mindre Aust-Agder-kommuner

Omfatter kommunene Gjerstad, Vegårshei, Birkenes, Åmli, Iveland, Evje og Hornnes, Bygland, Valle, Bykle

10-KG01 Mindre Vest-Agder-kommuner

Omfatter kommunene Marnardal, Åseral, Audnedal, Lindesnes, Hægebostad, Sirdal

11-KG01 Mindre Sør-Rogaland-kommuner

Omfatter kommunene Sokndal, Lund, Bjerkreim, Forsand, Hjelmeland, Finnøy, Rennesøy

11-KG02 Mindre Nord-Rogaland-kommuner

Omfatter kommunene Suldal, Sauda, Kvitsøy, Bokn, Utsira

12-KG01 Mindre Hordaland-kommuner

Omfatter kommunene Jondal, Eidfjord, Ulvik, Granvin, Modalen, Fedje, Masfjorden,

14-KG01 Hafs

Omfatter kommunene Gulen, Solund, Hyllestad, Høyanger, Askvoll, Fjaler

14-KG02 Sunnfjord

Omfatter kommunene Flora, Gaular, Jølster, Førde, Naustdal

14-KG03 Nordfjord

Omfatter kommunene Bremanger, Vågsøy, Selje, Eid, Hornindal, Gloppen, Stryn

14-KG04 Sogn

Omfatter kommunene Vik, Balestrand, Leikanger, Sogndal, Aurland, Lærdal, Årdal, Luster

16-KG01 Nea

Omfatter kommunene Klæbu, Malvik, Selbu, Tydal

16-KG02 Gauldal

Omfatter kommunene Oppdal, Rennebu, Røros, Holtålen, Midtre Gauldal, Melhus

16-KG03 Orkdal/Øy

Omfatter kommunene Hemne, Snillfjord, Hitra, Frøya, Agdenes, Meldal, Orkdal, Skaun

16-KG04 Fosen

Omfatter kommunene Ørland, Rissa, Bjugn, Åfjord, Roan, Osen

17-KG01 Mindre Nord-Trøndelag-kommuner

Omfatter kommunene Meråker, Frosta, Leksvik, Verran, Namdalseid, Snåase Snåsa, Lierne, Raarvihke Røyrvik, Namsskogan, Grong, Høylandet, Overhalla, Fosnes, Flatanger, Vikna, Leka

18-KG01 Sør-Helgeland

Omfatter kommunene Bindal, Sømna, Brønnøy, Vega, Vevelstad

18-KG02 Mosjøen

Omfatter kommunene Vefsn, Grane, Hattfjelldal

18-KG03 Ytre Helgeland

Omfatter kommunene Herøy, Alstahaug, Leirfjord, Dønna

18-KG04 Nord-Helgeland

Omfatter kommunene Nesna, Hemnes, Rana, Lurøy, Træna

18-KG06 Indre Salten

Omfatter kommunene Saltdal, Fauske, Sørfold

18-KG08 Nord-Salten

Omfatter kommunene Steigen, Hábmer Hamarøy, Divtasvuodna Tysfjord

18-KG10 Vesterålen og Lødingen

Omfatter kommunene Lødingen, Hadsel, Bø, Øksnes, Sortland, Andøy

18-KG11 Ofoten

Omfatter kommunene Narvik, Tjeldsund, Evenes, Ballangen

19-KG01 Midt-Troms

Omfatter kommunene Gratangen, Lavangen, Bardu, Salangen, Sørreisa, Dyrøy, Tranøy, Torsken, Berg

19-KG02 Nord-Troms

Omfatter kommunene Gáivuotna Kåfjord, Skjervøy, Nordreisa, Kvænangen

19-KG03 Sør-Troms

Omfatter kommunene Kvæfjord, Skånland, Ibestad

19-KG04 Tromsø-regionen

Omfatter kommunene Karlsøy, Lyngen, Omasvuotna Storfjord Omasvuonon

20-KG01 Vest-Finnmark

Omfatter kommunene Hammerfest, Alta, Loppa, Hasvik, Kvalsund, Måsøy, Nordkapp

20-KG02 Midt-Finnmark

Omfatter kommunene Guovdageaidnu Kautokeino, Porsanger Porsángu Porsanki, Kárásjohka Karasjok, Lebesby, Gamvik, Deatnu Tana

20-KG03 Øst-Finnmark

Omfatter kommunene Vardø, Vadsø, Gamvik, Berlevåg, Unjárga Nesseby, Båtsfjord, Sør-Varanger

fullføringsgrad

I alt

Elever som startet i videregående opplæring for første gang i startåret og som avsluttet i løpet av angitt periode.

statistikkvariabel

Andel elever (prosent)

Gjennomføring av elever prosentvis fordelt etter fullføringsgrad. Kilde for gjennomføringsstatistikken i videregående opplæring er SSBs Nasjonale Utdanningsdatabase (NUDB). NUDB oppdateres fortløpende, også utenom de årlige hoved-oppdateringene. To tabeller som belyser samme tema, men som er basert på uttrekk fra NUDB på to forskjellige tidspunkter, kan vise mindre uoverensstemmelser. Særlig gjelder dette for eldre årganger.