Juni var ein god månad for dei Tala omfattar overnattingar på hotell, campingplassar, hyttegrender og vandrarheimar. Nye tal frå overnattingsstatistikken syner at det var 4,8 millionar overnattingar ved hotell, campingplassar, hyttegrender og vandrarheimar. Dette var 170 tusen fleire Merk skilnaden på «overnattingar» og «gjestar». Ein gjest kan stå for fleire overnattingar. enn i juni i fjor.
Det var ein auke for alle innkvarteringstypar. Antal overnattingar på hotell auka med 3,4 prosent, medan talet på overnattingar på campingplassar og Alle verksemder med utleigeeiningar berekna på sjølvhushald og korttidsopphald (ferieleilegheiter, appartement, hyttegrender, rorbuer m.m.) samt vandrarheimar auka med høvesvis 3,8 og 4,4 prosent.
– Framleis svak krone kombinert med mange arrangement har gitt næringa ein god start på sommaren, seier førstekonsulent Endre Brunner Furu i SSB.
Flest hotellovernattingar i Oslo
I juni i år var det 2,9 millionar hotellovernattingar i Noreg, ein oppgang på 3,4 prosent samanlikna med juni i fjor. Det var nesten 1,9 millionar norske, og godt over 1 million utanlandske hotellovernattingar.
Flest hotellovernattingar hadde Oslo med 550 tusen overnattingar, etterfølgd av Vestland med 510 tusen.
– Samanlikna med juni i fjor var det ein liten nedgang i hotellovernattingar i Oslo. Dette kan skuldast litt lågare kapasitet ved hotella i år. Samstundes melder mange hotell i Oslo om stor etterspurnad grunna mykje aktivitet som festivalar, konsertar og messar, seier Furu.
Det var ein auke i talet på hotellovernattingar i dei fleste fylka samanlikna med juni i fjor. Auken var størst i Akershus, kor Oslo Lufthamn Gardermoen ligg. I tillegg til Oslo, var det ein nedgang i talet på hotellovernattingar i Møre og Romsdal og Nordland.
Stor auke i losjiomsetning på hotell
Omsetning for overnattingar skal ikkje omfatte omsetning for eventuell servering, sjølv om måltid er inkludert i prisen for opphaldetved norske hotell var på nesten 3,2 milliardar kroner i juni i år. Samanlikna med juni 2024 auka losjiomsetninga med 15 prosent, medan talet på hotellovernattingar auka med 3,4 prosent. Dei største bidraga for den samla auken i losjiomsetning kom frå Oslo og Vestland fylke. Her auka losjiomsetninga med høvesvis 20 og 13 prosent.
– Mange hotell har rapportert at prisane har auka på grunn av ein generell stigning i kostnadene og økt etterspurnad, seier Furu.
Omsetning for overnattingar som ikkje omfattar omsetning for eventuell servering og meirverdiavgift delt på utleigde rom. var 1 695 kroner, ein auke på 13 prosent frå juni i fjor.
Samanlikna med juni i fjor har prisen per rom auka i alle fylka. Prisane auka mest på Svalbard, Oslo og Troms. Den høgaste gjennomsnittsprisen på hotellrom var på Svalbard med 2 660 kroner etterfølgd av Oslo med 2 272 kroner. Lågast pris var i det i Innlandet og Buskerud med høvesvis 1 249 og 1 272 kroner.
Oppgang på campingplassane
Det var nesten 1,5 millionar overnattingar på campingplassane i juni. Ein auke på 3,8 prosent frå juni i fjor. Det var 890 tusen norske overnattingar og 580 tusen utanlandske overnattingar.
– Fleire campingplassar melder at godt vêr og fleire fridagar i juni grunna pinsa bidrog til ein auke i overnattingar på norske campingplassar i år, seier Furu.
– Samstundes ser vi at fleire store campingplassar i år har rapportert om lag like mange Ei eining (familie eller reisefølgje) som overnattar i ei hytte, leilegheit eller eit rom uavhengig av kor mange personar det er i eininga ei natt.som i fjor, men fordi dei har oppgitt at det har vore færre personar i kvar eining har det i år blitt berekna færre gjestedøgn ved desse campingplassane, legg Furu til.
Overnattingar på hyttegrender og vandrarheimar
- 430 tusen overnattingar på hyttegrender og vandrarheimar
- 180 tusen norske overnattingar
- 250 tusen utanlandske overnattingar
Fordelinga mellom norske og utanlandske overnattingar og fordelinga på ulike nasjonalitetar er betre i år enn den var i fjor. Dette skuldast mellom anna at fleire oppgåvegjevarar i fjor hadde utfordringar i samband med overgangen til nye bookingsystem. Redusert usikkerheit knytt til fordelinga mellom norske og utanlandske overnattingar skuldast blant anna: Fleire oppgåvegjevarar rapporterar direkte frå sine bookingsystem. Utlendingsforskrifta krev at alle som driv hotell eller tilbyr overnatting registrerer opplysningar om utanlandske gjestar. Fleire store hotellkjeder som Thon, Scandic og Strawberry har starta med ID-kontroll. Ver difor merksam ved samanlikning av landfordelinga mellom tidlegare år og 2025.