Søkeresultat

Hopp til søkeresultater
Nettstedsøk

Fant 101 treff for "sykkel" på nettstedet

Sorter etter:
  • Bilen ble allemannseie i 1960

    Publisert:

    årslønn noe over 2 800 kroner. Sykkelen og dernest motorsykkelen var derfor fortsatt folkets transportmiddel

    Artikkel
  • Sterk vekst på 1990-tallet

    Publisert:

    . Til sammenligning var en veiarbeiders årslønn noe over 2 800 kroner. Sykkelen og dernest motorsykkelen var derfor fortsatt folkets transportmiddel

    Artikkel
  • Politiet er mest avgjørende i rettssystemet

    Publisert:

    de enkelte anmeldte lovbruddene vi har fulgt gjennom rettssystemet. Mange anmeldelser, for eksempel de fleste innbrudd og sykkel-tyverier, blir da også

    Artikkel
  • Fordelingsvirkninger av grønne skatter på transport

    Publisert:

    transportmåter som sykkel,buss og moped, ifølge ulike indikatorer. Samtidig etterspørres fly og taxi relativt mer av rike husholdninger og sykkel, buss og moped relativt mer av fattige husholdninger. Dersom prisene på Transportmåter som fly og taxi er mer energikrevende og forurensende enn transportmåter som sykkel,buss og moped

    Artikkel
  • Mest mosjon og idrett blant de med høy inntekt og utdanning

    Publisert:

    . Flest syklister blant dem med bra økonomi Man skulle kanskje tro at det er de som er dårlig økonomisk stilt som i størst grad benytter sykkel når de drar på tur. Dette er ikke riktig. Det er en høyere andel som bruker sykkel på tur per år blant dem som har en høy husholdningsinntekt i forhold til dem med

    Artikkel
  • Ta på seg ryggsekken eller «promenera på trottoarerna»

    Publisert:

    Norge Sverige Vært på lengre spaserturer/sykkel-/skiturer minst en gang i uka 51 54 Mosjonert på annen måte minst en gang i uka 39 41 Har deltatt på lengre turer på beina eller med sykkel eller ski i løpet av uka (Ahlin 1993). I Island var for eksempel andelen 44 prosent, mens i Norge har 17

    Artikkel
  • Tre av ti bybarn har farlig vei til lekeplassen

    Publisert:

    . Mindre enn 500 meter til målpunkter gir mulighet til å gå til fots eller bruke sykkel miljøvennlig, det vil her si: turer til fots, med sykkel eller med kollektivtransport. Oslo er også den eneste byen hvor over halvparten av transporten

    Artikkel
  • Veitrafikk viktigst for utslippsveksten

    Publisert:

    så videre er mindre, slik at folk i større grad går til fots eller bruker sykkel. Samtidig gir metoden for beregning av utslipp fra veitrafikk et noe

    Artikkel
  • Myten om spreke nordmenn står for fall

    Publisert:

    . De to andre er snarere nødvendige aktiviteter i dagliglivet: å bevege seg til fots – eller med sykkel

    Artikkel
  • Robuste nok til å tåle motgang?

    Publisert:

    gjennomsnittsdag. Frem med sykkelen Bilbruken er trolig det som kan gi størst uttelling, hvis man virkelig vil stramme inn på utgiftene. Mindre bilkjøring er like

    Artikkel
  • Gammel og ung - alle er mer fysisk aktive

    Publisert:

    . Færre svømmer, og flere lar sykkelen stå Flere går turer til fots og jogger, mens færre svømmer og sykler

    Artikkel
  • Vi ferierer oftest i Norden

    Publisert:

    » omfatter motorsykkel, moped, scooter, sykkel, til fots/på ski. Figur 2. Grunner til ikke å reise på lang feriereise, etter

    Artikkel
  • De største storbyregionene er best

    Publisert:

    . Mindre enn 500 meter til bestemmelsesstedet gir innbyggerne mulighet til å gå til fots eller bruke sykkel

    Artikkel
  • Elbilen: Ingen klar klimagevinst

    Publisert:

    føre til at bruk av elbil erstatter transport som ellers ville skjedd med tog eller sykkel

  • Friluftsliv og idrett appellerer stadig til barna

    Publisert:

    sykkel, i vann og på ski Sykling, svømming og langrenn var fortsatt de mest populære formene for idrett blant barn i Norge i 2013, slik figur 2 viser. Mer enn

    Artikkel