Søk

Avgrens treffene
Viser 15 av 18
Sorter:
  1. Trafikkulykker alvorligst i lengden

    Samfunnsspeilet, 1997/2 Trafikkulykker alvorligst i lengden Publisert: 2. juni 1997 7 prosent av den norske befolkning har

  2. Flere omkomne i trafikken i 2022

    . I 2022 mistet 116 personer livet. Det var 36 flere omkomne enn i 2021. Publisert : 31. mai 2023 I 2022 omkom 116 personer, viser nye tall fra statistikken Trafikkulykker med personskade

  3. Rekordfå omkom i trafikken

    . mai 2022 I 2021 omkom 80 personer, viser nye tall fra statistikken Trafikkulykker med personskade. Det er 13

  4. Historisk få omkom i trafikken i 2020

    kalenderår, viser nye tall fra statistikken Trafikkulykker med personskade. Mens det er en positiv trend på

  5. Færre barn dør i ulykker

    økte antall trafikkulykker kraftig og tok over som viktigste dødsårsak. Etter hvert er også trafikkulykkene med barn involvert blitt redusert

  6. Trafikken tar flest liv i Hordaland

    utviklingen i trafikkulykker for hele landet med et noe lengre tidsperspektiv. Datagrunnlaget Statistikk over veitrafikkulykker omfatter ulykker med personskade som er meldt til politiet

  7. Flere små barn bor i trafikkfarlige strøk

    . Samtidig har antallet barn og ungdom i alderen 0-20 år, som har omkommet eller blitt hardt skadd i trafikkulykker, blitt mer enn halvert i perioden 2001 til 2010

  8. Unge menn skader seg oftest på jobb

    ha skadet seg som følge av en trafikkulykke på vei til eller fra jobb. Dette tilsvarer snaut 20 000 personer på landsbasis

  9. Færre unge omkommer i trafikken

    omkomme i en trafikkulykke for de under 18 år. Ved å splitte opp aldersgruppen ytterligere ser vi at nedgangen i tallet på omkomne er

  10. Japanske kvinner lever lengst

    ). Blant menn var det spesielt voldsomme dødsfall som trafikkulykker og selvmord som økte

  11. Samferdsel gir store miljøutfordringer

    . Avfall Trafikkulykker Naturpåvirkninger Samferdsel og miljø i storbyområder Den siste rapporten fra EUs TERM-prosjekt Transport at a crossroads finnes på denne nettadressen: http

  12. Hva dør man av i EU - og i Norge?

    . En stor del av ulykkene er transportulykker, og da særlig trafikkulykker. Av dem som var involvert i trafikkulykker, var tre av fire menn. Spesielt i

  13. Tryggere, men kanskje kjedeligere

    . Fram til slutten av 1960-årene økte trafikkulykkene kraftig, og tok over som viktigste dødsårsak. Dette skjedde på

  14. Er helse og livslengde avhengig av yrke

    -66 år), og viktigere enn trafikkulykker, se figur 5, (Borgan 1997b). Spørsmålene er ikke gjentatt i senere tilsvarende undersøkelser, men funnet

  15. En utfordring å minske miljøpåvirkningene fra transport

    økonomi Reisevaner, reiselengder og reisetid Energibruk til transport Luftforurensning Støy Oljeforurensning og utslipp til vann, mm. Avfall Trafikkulykker