Statistikkområde
Kultur og fritid: Tids- og mediebruk
Alt innhold for delområdet tids- og mediebruk
Vis innholdstyper
- Statistikker (3)
- Publikasjoner og artikler (192)
Søkeresultat
-
Radioen stadig mer i bakgrunnen
Samfunnsspeilet 2012/4
Artikkel -
Barn og unge er hjemme 15 timer daglig
Samfunnsspeilet 2012/4
Artikkel -
Ikke lenger nedgang i husarbeidet
Samfunnsspeilet 2012/4
Artikkel -
Over 67 år - og fortsatt aktiv
Samfunnsspeilet 2012/4
Artikkel -
Friere fredag for de fleste?
Samfunnsspeilet 2012/4
Artikkel -
Verdien av ulønnet husholdsarbeid
Artikkel -
Nær 50 prosent leser aviser på nettet
Artikkel -
Norsk mediebarometer 2011
Statistiske analyser 128
Publikasjon -
Fleire kroner til Kulturløftet
Satsinga på Kulturløftet held fram. Nær 18 milliardar kroner gjekk til kultur over dei statlege, dei fylkeskommunale og dei kommunale budsjetta. Dette er ein auke på 8 prosent frå året før, om lag den same prosentvise auken som dei tre tidlegare åra.
Artikkel -
Vi bruker mer tid alene
Vi er mer alene nå enn vi var i 1990 og 2000. Vi er en time og tre kvarter mer alene per døgn enn hva vi var for 20 år siden. Menn er mer alene enn kvinner, mens barn og unge er minst alene.
Artikkel -
Mindre fritid, mer husholdsarbeid
Vi brukte betydelig mindre tid til husholdsarbeid og måltider fra 1971 til 2000, og mer tid til fritidsaktiviteter. Fra 2000 til 2010 snudde trenden. Tiden til husholdsarbeid og måltider økte noe, mens vi brukte mindre tid til fritidsaktiviteter.
Artikkel -
Tidene skifter
Statistiske analyser 125
Tidsbruksundersøkelsen er en kartlegging av hva folk gjør og deres samværsmønster. Den viser også hvilke aktiviteter vi utfører i løpet av døgnet, og hvor mye tid vi bruker på dem.Med Tidsbruksundersøkelsen 2010 har Statistisk sentralbyrå utført f...
Publikasjon -
Papiravisen taper terreng, boka i framgang
Samfunnsspeilet 2011/5-6
Mens stadig færre leser papiraviser, og opplaget går ned, har det vært en tidobling i andelen som bruker Internett de siste ti åra.
Artikkel -
Stadig flere leser avis på Internett
Artikkel -
Norsk mediebarometer 2010
Statistiske analyser 121
Mediebruksundersøkelsen 2010, som publikasjonen er basert på, er en intervjuundersøkelse gjennomført blant et landsomfattende utvalg på 1 789 personer i alderen 9 til 79 år.
Publikasjon