Statistikkområde
Kultur og fritid: Tids- og mediebruk
Alt innhold for delområdet tids- og mediebruk
Vis innholdstyper
- Statistikker (3)
- Publikasjoner og artikler (192)
Søkeresultat
-
En av tre spiller et instrument
Samfunnsspeilet 2010/5-6
Vi bruker stadig mer tid på fysiske aktiviteter, og seks av ti trener mer enn en gang i uka.
Artikkel -
Avislesing ikke lenger for alle
Samfunnsspeilet 2010/4
Vi kjøper og leser aviser i mindre grad nå enn før. Samlet opplag går ned, og færre leser aviser regelmessig. Siden slutten av 1990-tallet har nedgangen vært størst blant de unge og de med lavest utdanning. Siden midten av 1990-tallet er ...
Artikkel -
Mange innvandrere digitalt ekskludert
Samfunnsspeilet 2010/4
Nær halvparten av innvandrerne i Norge har svake digitale ferdigheter.
Artikkel -
Vi ferierer oftest i Norden
Samfunnsspeilet 2010/3
Om lag halvparten av oss er på ferie i løpet av sommermånedene juli og august, og turen går nesten like ofte til Sverige og Danmark som til reisemål i Norge.
Artikkel -
Norsk mediebarometer 2009
Statistiske analyser 113
I 2009 var det 73 prosent av befolkningen i alderen 9-79 år som hadde brukt Internett en gjennomsnittsdag, en økning fra 71 prosent i 2008.
Publikasjon -
Fortsatt økende avislesing på Internett
Artikkel -
Hun går på tur - han løper
Samfunnsspeilet 2010/1 - Temanummer om likestilling
Både menn og kvinner er aktive på fritiden. De trener, bruker massemediene og benytter seg av ulike kulturtilbud. Tall fra de seinere års kultur- og mediebruksundersøkelser viser likevel at det ikke er de samme aktivitetene menn og kvinner deltar i.
Artikkel -
Dette er Kari og Ola 2010
Publikasjon -
Kulturinteressen øker, også på landet
Samfunnsspeilet 2009/5-6
Både kulturtilbudet og andelen innbyggere som går på arrangementer på små steder rundt om i landet, såkalte spredtbygde strøk, har økt i de siste 17 åra.
Artikkel -
Mye TV og kino, lite avislesing og teaterbesøk
Artikkel -
Vi er minst interessert i ukeblader
Samfunnsspeilet 2009/3
Nordmenns interesse for å bruke ulike massemedier varierer.
Artikkel -
Få leser aviser bare på nett
Artikkel -
Ulønnet arbeid skaper store verdier
Samfunnsspeilet 2009/2
Ulønnet arbeid i egen husholdning - som matlaging, rengjøring og barnepass - er ikke inkludert i landets verdiskaping slik denne måles i bruttonasjonalproduktet (BNP).
Artikkel -
Hvorfor bruker vi ikke mer tid på det som gir størst glede?
Samfunnsspeilet 2009/2
Hvilke gjøremål gir dypest glede?
Artikkel -
Norsk mediebarometer 2008
Statistiske analyser 106
Publikasjon