| Oljetankskip |
19 |
314 586 |
0 |
0 |
39 |
2 152 255 |
26 |
1 052 897 |
| Kjemikalietankskip |
0 |
0 |
0 |
0 |
65 |
991 110 |
36 |
635 062 |
| Gasstankskip |
1 |
1 687 |
0 |
0 |
22 |
890 608 |
18 |
1 194 919 |
| Flytende produksjons-/lagringsskip |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
| Tanklektere |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
| Tankskip for næringsmiddel |
3 |
1 115 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
| Andre tankskip |
2 |
1 098 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
| Bulkskip |
19 |
11 085 |
0 |
0 |
53 |
1 533 949 |
4 |
100 260 |
| Kombinasjonsbulkskip |
1 |
1 884 |
0 |
0 |
14 |
894 224 |
0 |
0 |
| Sand-/steindumper |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
| Brønnfartøy |
77 |
50 101 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
| Stykkgodsskip |
165 |
113 664 |
1 |
236 |
39 |
603 904 |
15 |
95 706 |
| Containerskip |
2 |
4 672 |
0 |
0 |
13 |
261 851 |
0 |
0 |
| Lektere til tørrlast |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
| Ro-Ro frakteskip |
2 |
5 066 |
0 |
0 |
15 |
794 803 |
4 |
211 092 |
| Fryse-/kjøleskip |
1 |
1 218 |
0 |
0 |
10 |
46 215 |
0 |
0 |
| Bilskip |
0 |
0 |
0 |
0 |
29 |
1 440 340 |
3 |
192 022 |
| Kombinasjonsskip |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
| Lekterskip |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
| Andre tørrlastskip |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
| Passasjerbåt |
143 |
174 682 |
0 |
0 |
2 |
728 |
2 |
1 102 |
| Bilferje |
239 |
376 215 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
| Passasjer/ro-ro skip |
8 |
99 814 |
0 |
0 |
1 |
11 647 |
0 |
0 |
| Cruiseskip |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
| Andre passasjerfartøy |
29 |
91 513 |
0 |
0 |
3 |
61 612 |
0 |
0 |
| Offshore forsynings- og ankerhåndteringsskip |
152 |
645 944 |
9 |
45 329 |
82 |
355 151 |
9 |
44 938 |
| Offshore serviceskip |
17 |
48 520 |
1 |
7 473 |
3 |
20 648 |
0 |
0 |
|