Statistisk sentralbyrå

IKT i husholdningene

9 Svært viktige argumenter for dem som har handlet på Internett siste 12 måneder, etter kjønn og alder. 2. kvartal 2009. Prosent
  Større utvalg Lavere priser Enkelt å bruke websiden Lettvint Mulig å kjøpe varer som ikke er tilgjengelig lokalt Uavhengig kvalitetsgodkjenning av websiden Tilbakemelding fra andre brukere Sikkerhet om garantier
Personer i alt 38 57 70 74 54 64 30 70
                 
Kjønn                
Menn 39 59 65 72 56 62 34 66
Kvinner 37 55 77 77 51 65 27 75
                 
Alder                
16 - 24 år 39 62 66 66 61 65 40 71
25 - 34 år 47 69 65 76 64 57 25 64
35 - 44 år 38 52 72 76 53 59 29 64
45 - 54 år 32 59 81 82 53 76 35 82
55 - 64 år 30 39 68 66 34 60 28 73
65 - 74 år 24 32 71 70 30 76 19 71

Standardtegn i tabeller