
| 2019 | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mill. tonn CO2-ekvivalenter | Mill. tonn | 1 000 tonn | Tonn | ||||
| Klimagasser i alt | Karbondioksid (CO2) | Metan (CH4) | Lystgass (N2O) | Hydrofluor-karboner (HFK) | Perfluor-karboner (PFK) | Svovel-heksafluorid (SF6) | |
| 1Omfatter ikke utenriks sjø- og luftfart. | |||||||
| Aggregerte utslippstall, petrokjemi, annen kjemisk industri, sement kalk og gips og brønntesting er rettet 4. november 2020. | |||||||
| Alle kilder | 50,3 | 42,2 | 180,9 | 8,0 | 513,4 | 22,2 | 2,5 |
| Olje- og gassutvinning - stasjonær forbrenning | 13,5 | 13,4 | 4,8 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
| Olje- og gassutvinning - prosessutslipp | 0,5 | 0,2 | 13,6 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
| Industri og bergverk - stasjonær forbrenning | 2,8 | 2,8 | 1,3 | 0,1 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
| Industri og bergverk - prosessutslipp | 8,7 | 8,2 | 3,3 | 0,9 | 0,0 | 22,2 | 0,0 |
| Energiforsyning | 1,6 | 1,6 | 1,2 | 0,1 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
| Oppvarming i andre næringer | 0,7 | 0,7 | 0,2 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
| Oppvarming i husholdninger | 0,3 | 0,1 | 7,6 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
| Personbiler | 4,3 | 4,3 | 0,3 | 0,1 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
| Andre lette kjøretøy | 1,3 | 1,3 | 0,0 | 0,1 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
| Tunge kjøretøy | 2,8 | 2,7 | 0,5 | 0,1 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
| Motorsykler og mopeder | 0,1 | 0,1 | 0,3 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
| Jernbane | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
| Innenriks luftfart | 1,2 | 1,2 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
| Innenriks sjøfart og fiske | 3,0 | 2,8 | 4,8 | 0,1 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
| Motorredskaper m.m. | 2,7 | 2,7 | 0,7 | 0,1 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
| Jordbruk - husdyr og husdyrgjødsel | 3,2 | 0,0 | 102,7 | 2,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
| Jordbruk - kunstgjødsel og annet | 1,3 | 0,1 | 0,0 | 4,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
| Avfallsdeponigass | 0,9 | 0,0 | 34,8 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
| Slitasje på veier, dekk, bremser og jernbaneledninger | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
| Bruk av produkter med fluorgasser, løsemidler m.m. | 1,1 | 0,1 | .. | 0,0 | 513,4 | 0,0 | 2,5 |
| Annet | 0,3 | 0,1 | 4,7 | 0,4 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |