
| Norge | Sverige2 | Danmark | Finland3 | |
|---|---|---|---|---|
| 1Det er gjennomført flere endringer i lastebilundersøkelsen som til en viss grad påvirker sammenliknbarheten mellom kvartalene. I 3. kv. 2015 ble utvalgsplanen endret. I 1. kvartal 2016 ble nytt skjema tatt i bruk, samtidig som beregningsopplegget ble lagt om. Se mer om endringene i Om statistikken | ||||
| 2Fra og med 1. kvartal 2015 har Sverige gjort endringer i de statistiske metodene som ligger til grunn for beregning av totaltall. Tallene er korrigert tilbake til 1. kvartal 2012 i henhold til ny metode. Tallene for 4. kvartal og tidligere er følgelig ikke sammenlikbare med de nye seriene. | ||||
| 3Fra og med 2011 er metoden for utarbeiding av statistikken for Finland endret. Disse tallene er derfor ikke sammenliknbare med tidligere år. | ||||
| Nasjonale og internasjonale transporter | ||||
| 2014 | 293,6 | 381,2 | 178,2 | .. | 
| 2015 | 270,5 | 432,0 | 181,4 | .. | 
| 2016 | 268,9 | 433,5 | 183,4 | .. | 
| 2017 | 255,7 | 455,5 | 179,1 | .. | 
| 2018 | 256,5 | 481,2 | 168,1 | .. | 
| 1. kvartal 2018 | 57,0 | 121,4 | 41,2 | .. | 
| 2. kvartal 2018 | 62,3 | 123,3 | 40,9 | .. | 
| 3. kvartal 2018 | 67,0 | 113,8 | 40,2 | .. | 
| 4. kvartal 2018 | 70,2 | 122,7 | 45,8 | .. | 
| Nasjonale transporter | ||||
| 2014 | 288,6 | 375,2 | 171,3 | 274,0 | 
| 2015 | 265,8 | 425,7 | 175,2 | 267,5 | 
| 2016 | 264,0 | 426,9 | 177,4 | 274,5 | 
| 2017 | 250,7 | 449,4 | 174,0 | 277,9 | 
| 2018 | 251,9 | 475,2 | 162,5 | 270,7 | 
| 1. kvartal 2018 | 55,8 | 120,2 | 40,0 | 66,3 | 
| 2. kvartal 2018 | 61,1 | 122,2 | 39,4 | 64,7 | 
| 3. kvartal 2018 | 65,9 | 112,1 | 38,6 | 73,3 | 
| 4. kvartal 2018 | 69,1 | 120,7 | 44,5 | 66,4 | 
| Internasjonale transporter | ||||
| 2014 | 5,0 | 6,0 | 6,9 | .. | 
| 2015 | 4,7 | 6,3 | 6,2 | .. | 
| 2016 | 4,9 | 6,6 | 6,1 | .. | 
| 2017 | 5,0 | 6,1 | 5,1 | .. | 
| 2018 | 4,7 | 6,0 | 5,6 | .. | 
| 1. kvartal 2018 | 1,2 | 1,2 | 1,2 | .. | 
| 2. kvartal 2018 | 1,2 | 1,1 | 1,5 | .. | 
| 3. kvartal 2018 | 1,1 | 1,7 | 1,6 | .. | 
| 4. kvartal 2018 | 1,1 | 2,0 | 1,3 | .. |