
| 2015 | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mill. tonn CO2-ekvivalenter | Mill. tonn | 1 000 tonn | Tonn | ||||
| Klimagasser i alt | Karbondioksid (CO2) | Metan (CH4) | Lystgass (N2O) | Hydrofluor-karboner (HFK) | Perfluor-karboner (PFK) | Svovel-heksafluorid (SF6) | |
| 1Omfatter ikke utenriks sjø- og luftfart. | |||||||
| Alle kilder | 53,9 | 44,7 | 207,7 | 8,8 | 610,5 | 18,6 | 2,4 | 
| Olje- og gassutvinning - stasjonær forbrenning | 14,2 | 14,1 | 4,7 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 
| Olje- og gassutvinning - prosessutslipp | 0,9 | 0,2 | 25,8 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 
| Industri og bergverk - stasjonær forbrenning | 3,9 | 3,8 | 1,8 | 0,1 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 
| Industri og bergverk - prosessutslipp | 8,0 | 7,3 | 8,8 | 1,3 | 0,0 | 18,6 | 0,0 | 
| Energiforsyning | 1,7 | 1,7 | 1,1 | 0,1 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 
| Oppvarming i andre næringer | 0,7 | 0,7 | 0,2 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 
| Oppvarming i husholdninger | 0,5 | 0,3 | 6,1 | 0,1 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 
| Personbiler | 5,6 | 5,5 | 0,2 | 0,1 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 
| Andre lette kjøretøy | 1,6 | 1,6 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 
| Tunge kjøretøy | 3,1 | 3,0 | 0,5 | 0,1 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 
| Motorsykler og mopeder | 0,1 | 0,1 | 0,3 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 
| Jernbane | 0,1 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 
| Innenriks luftfart | 1,4 | 1,4 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 
| Innenriks sjøfart og fiske | 2,8 | 2,6 | 6,4 | 0,1 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 
| Motorredskaper m.m. | 2,2 | 2,1 | 0,6 | 0,1 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 
| Jordbruk - husdyr og husdyrgjødsel | 3,2 | 0,0 | 103,0 | 2,2 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 
| Jordbruk - kunstgjødsel og annet | 1,3 | 0,1 | 0,0 | 4,1 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 
| Avfallsdeponigass | 1,1 | 0,0 | 43,3 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 
| Slitasje på veier, dekk, bremser og jernbaneledninger | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 
| Bruk av produkter med fluorgasser, løsemidler m.m. | 1,4 | 0,1 | .. | 0,0 | 610,5 | 0,0 | 2,4 | 
| Annet | 0,3 | 0,1 | 4,8 | 0,4 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |