
| 2013 | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mill. tonn CO2-ekvivalenter | Mill. tonn | 1 000 tonn | Tonn | ||||
| Klimagasser i alt | Karbondioksid (CO2) | Metan (CH4) | Lystgass (N2O) | Hydrofluor-karboner (HFK) | Perfluor-karboner (PFK) | Svovel-heksafluorid (SF6) | |
| 1Omfatter ikke utenriks sjø- og luftfart. | |||||||
| Alle kilder | 53,6 | 44,3 | 212,5 | 8,5 | 588,3 | 23,0 | 2,7 |
| Olje- og gassutvinning - stasjonær forbrenning | 13,1 | 13,0 | 4,1 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
| Olje- og gassutvinning - prosessutslipp | 0,8 | 0,2 | 23,7 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
| Industri og bergverk - stasjonær forbrenning | 4,0 | 3,9 | 1,8 | 0,1 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
| Industri og bergverk - prosessutslipp | 8,1 | 7,3 | 9,6 | 1,3 | 0,0 | 23,0 | 0,0 |
| Energiforsyning | 1,8 | 1,7 | 1,1 | 0,1 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
| Oppvarming i andre næringer | 0,9 | 0,9 | 0,2 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
| Oppvarming i husholdninger | 0,6 | 0,4 | 6,7 | 0,1 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
| Personbiler | 5,6 | 5,5 | 0,4 | 0,1 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
| Andre lette kjøretøy | 1,5 | 1,5 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
| Tunge kjøretøy | 2,9 | 2,9 | 0,0 | 0,1 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
| Motorsykler og mopeder | 0,1 | 0,1 | 0,2 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
| Jernbane | 0,1 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
| Innenriks luftfart | 1,4 | 1,3 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
| Innenriks sjøfart og fiske | 3,3 | 3,1 | 5,5 | 0,1 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
| Motorredskaper m.m. | 2,2 | 2,2 | 0,5 | 0,1 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
| Jordbruk - husdyr og husdyrgjødsel | 3,2 | 0,0 | 105,4 | 1,9 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
| Jordbruk - kunstgjødsel og annet | 1,2 | 0,1 | 0,0 | 3,8 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
| Avfallsdeponigass | 1,2 | 0,0 | 48,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
| Slitasje på veier, dekk, bremser og jernbaneledninger | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
| Bruk av produkter med fluorgasser, løsemidler m.m. | 1,3 | 0,1 | .. | 0,0 | 588,3 | 0,0 | 2,7 |
| Annet | 0,5 | 0,1 | 5,3 | 0,8 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |