Utdanningsstatistikk. Elever og studenter, 1. oktober 1995 Tabell 3. Elever og studenter etter skoleslag og kjønn. Bostedsfylke. 1. oktober 1995 -------------------------------------------------------------------------------------------------- Elever/studenter i alt Menn Kvinner ------------------------- -------------------------- --------------------------- Bostedsfylke Videre- Videre- Videre- gående Høg- Universi- gående Høg- Universi- gående Høg- Universi- utdanning skoler teter utdanning skoler teter utdanning skoler teter -------------------------------------------------------------------------------------------------- Elever og student i alt............ 235501 93788 82957 124403 38939 39225 111098 54849 43732 Østfold ......... 12639 5028 3103 6653 2213 1489 5986 2815 1614 Akershus ........ 22069 8223 9334 11389 3651 4316 10680 4572 5018 Oslo ............ 19125 8709 16154 9774 3628 7304 9351 5081 8850 Hedmark ......... 9946 4051 2384 5033 1599 1131 4913 2452 1253 Oppland ......... 9934 3920 2107 5177 1505 962 4757 2415 1145 Buskerud ........ 11743 4211 3017 6321 1810 1365 5422 2401 1652 Vestfold ........ 11342 4352 2860 6036 1807 1365 5306 2545 1495 Telemark ........ 9505 3506 1932 4975 1453 904 4530 2053 1028 Aust-Agder ...... 6224 2300 1323 3401 977 639 2823 1323 684 Vest-Agder ...... 8703 4114 1694 4765 1792 855 3938 2322 839 Rogaland ........ 20804 8211 4487 11279 3459 2188 9525 4752 2299 Hordaland ....... 24315 8508 10647 12888 3336 5157 11427 5172 5490 Sogn og Fjordane 6027 2474 1561 3170 935 765 2857 1539 796 Møre og Romsdal . 14218 5945 3607 7309 2390 1728 6909 3555 1879 Sør-Trøndelag ... 13256 5181 7353 7013 2152 3596 6243 3029 3757 Nord-Trøndelag .. 7898 3019 2064 4247 1161 946 3651 1858 1118 Nordland ........ 13973 5814 3335 7504 2518 1679 6469 3296 1656 Troms ........... 8309 3500 3816 4526 1486 1811 3783 2014 2005 Finnmark ........ 4158 1954 1088 2295 724 489 1863 1230 599 Utlandet og uoppgitt...... 1313 768 1091 648 343 536 665 425 555 ----------------------------------------------------------------------------------------------------