Utdanningsstatistikk. Lµrlinger og fullf°rte fagpr°ver, 1995 Tabell 8. Personer som fullf#rte en fagpr#ve, etter kj#nn og lĮrlingtype/faggruppe. Prosentandel kvinner. 1. oktober 1994 - 30. september 1995 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Prosent- LĮrlingtype/faggruppe Ialt Menn Kvinner andel kvinner ---------------------------------------------------------------------------- I alt ............................... 14142 11560 2582 18,3 LĮrlingtype LĮrling ............................. 7227 5662 1565 21,7 Paragraf 20 kandidat (privatist) .... 6164 5237 927 15,0 Fullf#rt l#p i skolen ............... 751 661 90 12,0 Faggruppe Brukskunst (formgiving) ............. 16 4 12 75,0 Utdanning av barnehagepersonell ..... 11 1 10 90,9 Handelsfag .......................... 48 11 37 77,1 Sosialfag ........................... 134 9 125 93,3 Tekstil, s#m og lĮrvarefag .......... 166 23 143 86,1 Finmekaniske fag .................... 70 40 30 42,9 Mekaniske fag ellers ................ 1965 1942 23 1,2 Jern- og metallfag ellers ........... 1696 1664 32 1,9 Elektrofag .......................... 2483 2370 113 4,6 Trearbeids-, bygge- og anleggsfag ... 2410 2322 88 3,7 Grafiske fag ........................ 245 139 106 43,3 NĮringsmiddelfag .................... 547 343 204 37,3 Industrielle, hindverksmessige og tekniske fag ellers ................. 1249 1171 78 6,2 Vegtrafikkfag ....................... 602 587 15 2,5 Gartneri- og hagebruksfag ........... 153 58 95 62,1 Skogbruksfag ........................ 142 142 - - Fiskefag ............................ 151 137 14 9,3 Hustellfag .......................... 74 3 71 95,9 Hotell- og restaurantfag ............ 1327 528 799 60,2 Hygiene- og skj#nnhetspleiefag ...... 561 30 531 94,7 Vaktmester- og rengj#ringsfag ....... 26 23 3 11,5 Fotograffag ......................... 22 13 9 40,9 Idretts- og ungdomslederutdanning ... 44 - 44 100,0 ---------------------------------------------------------------------------