Alt innhold for området kultur og fritid

Vis innholdstyper

Søkeresultat

  • Undersøkelse om frivillig innsats 2014

    Notater 2015/25

    Formålet med undersøkelsen er å kartlegge befolkningens deltakelse i frivillige organisasjoner, både i form av frivillig arbeid og økonomisk støtte.

    Publikasjon
  • Norsk mediebarometer 2014

    Statistiske analyser 143

    Vi bruker mindre tid på aviser, men ser fortsatt like mye på TV. Samtidig øker bruken både menn og kvinner Internett noe mer.

    Publikasjon
  • Levekårsundersøkelsen EU-SILC 2014. Tema: Friluftsliv, organisasjonsaktivitet, politisk deltakelse og sosialt nettverk

    Notater 2015/18

    Statistisk sentralbyrå har gjennomført levekårsundersøkelser siden 1973, og fra 1996 har det blitt gjennomført undersøkelser årlig. I 2011 ble den nasjonale levekårsundersøkelsen samordnet med den EU-forordnede undersøkelsen Survey on Income and L...

    Publikasjon
  • Kulturstatistikk 2013

    Statistiske analyser 142

    Finn oppdaterte tal og statistikk for ulike område relatert til kultur. Det var 2,3 millionar besøk på scenekunstinstitusjonane og det frie scenekunstfeltet i 2013, og 10,9 millionar besøk i musea. Den fallande trenden i opplagstala for papiravise...

    Publikasjon
  • Norsk mediebarometer 2013

    Statistiske analyser 140

    SSB legger her fram hovedresultatene av en landsomfattende undersøkelse om folks bruk av for eksempel Internett, lydfiler, radio, tv, DVD, harddiskopptaker, kino, blader og aviser. Publikasjonen er en oppfølger av fjorårets mediebarometer.

    Publikasjon
  • Mediebruksundersøkelsen 2013

    Notater 2014/16

    SSB har siden 1967 gjennomført utvalgsundersøkelser om bruk av massemedier. Fra og med 1991 har SSB hvert år gjennomført kvartalsvise undersøkelser om mediebruk.

    Publikasjon
  • Levekårsundersøkelsen EU-SILC 2013; Tema: Idretts- og kulturaktiviteter

    Notater 2014/07

    Levekårsundersøkelsen EU-SILC er en årlig levekårsundersøkelse som gjennomføres av Statistisk sentralbyrå. Undersøkelsen brukes til offisiell statistikk og er en del av EU-SILC (Statistics on Income and Living Conditions) samarbeidet koordinert av...

    Publikasjon
  • Kulturstatistikk 2012

    Statistiske analyser 139

    Kor mykje offentlege midlar blir brukt til kultur? Kor mykje betyr kulturnæringane for sysselsetjinga i Noreg og kva veit vi om deltaking i kulturaktivitetar? Kulturstatistikk 2012 beskriv og gir ei samla oversikt over den tilgjengelege statistikk...

    Publikasjon
  • Kvalitet på Tidsbruksundersøkelsen 2010

    Notater 2013/42

    Dette notatet tar for seg kvaliteten på den norske tidsbruksundersøkelsen 2010.

    Publikasjon
  • Yrkes- og familiearbeid i barnefasen

    Rapporter 2013/44

    Fedre bruker mer tid i hjemmet og mindre på jobb enn på 70-tallet. For mødre er det motsatt. Dette tyder på endringer i kjønnslikestillingen, viser en ny rapport fra SSB

    Publikasjon
  • Kvinners og menns tidsbruk i ulike livsfaser og familietyper

    Rapporter 2013/45

    Basert på SSBs tidsbruksundersøkelser fra 1970-tallet og fram til i dag, ser man at tidsbruken til menn og kvinner nærmer seg hverandre. Kvinner jobber mer og menn bruker mer tid på huslige oppgaver.

    Publikasjon
  • Medie- og kulturbruksundersøkelsen 2012

    Notater 2013/32

    I dette notatet legger Statistisk sentralbyrå (SSB) fram en metodisk dokumentasjon av Norsk mediebarometer 2012.

    Publikasjon
  • Norsk kulturbarometer 2012

    Statistiske analyser 135

    Norsk kulturbarometer er en publikasjon basert på Statistisk sentralbyrås undersøkelser om kulturbruk. I disse undersøkelsene svarer et representativt utvalg av befolkningen på omtrent 2000 personer i alderen 9-79 år på spørsmål om sin bruk av uli...

    Publikasjon
  • Norsk mediebarometer 2012

    Statistiske analyser 134

    Norsk mediebarometer er en publikasjon basert på Statistisk sentralbyrås årlige undersøkelser om massemediebruk.

    Publikasjon
  • Mediebruksundersøkelsen 2009

    Notater 2013/06

    SSB har siden 1967 gjennomført utvalgsundersøkelser om bruk av massemedier. Fra og med 1991 har SSB hvert år gjennomført kvartalvise undersøkelser om mediebruk.

    Publikasjon