Utdanningsstatistikk. Elever og studenter, 1. oktober 1995 Tabell 8. Studenter i alt og studenter 19-24 og 25-29 år i prosent av registrert årskull, etter kjønn og bostedsfylke. 1.oktober 1995 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Studenter 19-24 år Studenter 25-29 år Studenter i alt i prosent av i prosent av (alle aldere) registrert årskull registrert årskull Bostedsfylke ---------------------- --------------------- --------------------- I alt Menn Kvinner I alt Menn Kvinner I alt Menn Kvinner -------------------------------------------------------------------------------------- I alt Total ...... 176 745 78 164 98 581 25,1 21,7 28,5 12,0 11,9 12,1 Østfold .......... 8 131 3 702 4 429 24,5 21,7 27,5 8,9 9,3 8,5 Akershus ......... 17 557 7 967 9 590 27,4 25,3 29,7 11,6 12,0 11,1 Oslo ............. 24 863 10 932 13 931 23,3 22,7 23,9 15,1 14,4 15,7 Hedmark .......... 6 435 2 730 3 705 25,7 21,1 30,6 9,8 9,2 10,4 Oppland .......... 6 027 2 467 3 560 21,7 16,9 26,8 9,8 9,2 10,6 Buskerud ......... 7 228 3 175 4 053 22,7 19,8 25,6 8,3 8,2 8,3 Vestfold ......... 7 212 3 172 4 040 24,4 21,4 27,3 9,9 10,7 9,0 Telemark ......... 5 438 2 357 3 081 22,8 19,3 26,4 9,8 10,0 9,5 Aust-Agder ....... 3 623 1 616 2 007 24,3 20,4 28,5 9,5 9,9 9,2 Vest-Agder ....... 5 808 2 647 3 161 26,0 23,4 28,8 9,8 10,4 9,2 Rogaland ......... 12 698 5 647 7 051 23,9 21,1 26,9 9,1 9,4 8,8 Hordaland ........ 19 155 8 493 10 662 26,2 22,2 30,3 13,7 13,6 13,8 Sogn og Fjordane . 4 035 1 700 2 335 25,8 20,9 31,1 10,9 10,6 11,2 Møre og Romsdal .. 9 552 4 118 5 434 27,4 22,5 32,8 11,7 11,5 11,9 Sør-Trøndelag .... 12 534 5 748 6 786 28,7 24,5 32,9 15,1 15,7 14,4 Nord-Trøndelag ... 5 083 2 107 2 976 26,8 21,5 32,5 11,2 10,5 12,0 Nordland ......... 9 149 4 197 4 952 23,3 20,1 26,8 11,9 11,8 12,0 Troms ............ 7 316 3 297 4 019 23,0 19,2 27,0 15,8 15,1 16,5 Finnmark ......... 3 042 1 213 1 829 17,2 12,9 21,7 10,6 9,1 12,3 Uoppgitt ......... 1 859 879 980 .. .. .. .. .. .. -------------------------------------------------------------------------------------