Søkeresultat

Hopp til søkeresultater
Nettstedsøk

Fant 19 treff for "trafikkulykker" på nettstedet

Sorter etter:
  • Trafikkulykker alvorligst i lengden

    Publisert:

    Samfunnsspeilet, 1997/2 Trafikkulykker alvorligst i lengden Publisert: 2. juni 1997 7 prosent av den norske befolkning har vært utsatt for ulykker som har gitt varige skader. Trafikkulykkene er ikke de som gir opphav til flest

    Artikkel
  • Flere omkomne i trafikken i 2022

    Publisert:

    . I 2022 mistet 116 personer livet. Det var 36 flere omkomne enn i 2021. Publisert : 31. mai 2023 I 2022 omkom 116 personer, viser nye tall fra statistikken Trafikkulykker med personskade. Figur 1. Drepte. 1946-2022 Vis som figur Vis som tabell Kilde: Trafikkulykker med personskade, Statistisk sentralbyrå. Figur 2. Hardt skadde

    Artikkel
  • Rekordfå omkom i trafikken

    Publisert:

    . mai 2022 I 2021 omkom 80 personer, viser nye tall fra statistikken Trafikkulykker med personskade. Det er 13. 1946-2021 Vis som figur Vis som tabell Kilde: Trafikkulykker med personskade, Statistisk sentralbyrå. Figur 2. Hardt skadde

    Artikkel
  • Historisk få omkom i trafikken i 2020

    Publisert:

    kalenderår, viser nye tall fra statistikken Trafikkulykker med personskade. Mens det er en positiv trend på. 1946-2020 Vis som figur Vis som tabell Kilde: Trafikkulykker med personskade, Statistisk sentralbyrå. Figur 2. Hardt skadde

    Artikkel
  • Færre barn dør i ulykker

    Publisert:

    økte antall trafikkulykker kraftig og tok over som viktigste dødsårsak. Etter hvert er også trafikkulykkene med barn involvert blitt redusert

    Artikkel
  • Vesentlig tryggere i trafikken i dag

    Publisert:

    nesten tjue ganger så stor sjanse for å bli drept eller hardt skadd i en trafikkulykke i 1970

    Artikkel
  • Trafikken tar flest liv i Hordaland

    Publisert:

    utviklingen i trafikkulykker for hele landet med et noe lengre tidsperspektiv. Datagrunnlaget Statistikk over veitrafikkulykker omfatter ulykker med personskade som er meldt til politiet trafikkulykker per år. Vi har valgt å slå sammen tall for fem årganger av de variablene som omtales og ta et

    Artikkel
  • Flere små barn bor i trafikkfarlige strøk

    Publisert:

    . Samtidig har antallet barn og ungdom i alderen 0-20 år, som har omkommet eller blitt hardt skadd i trafikkulykker, blitt mer enn halvert i perioden 2001 til 2010

    Artikkel
  • Unge menn skader seg oftest på jobb

    Publisert:

    ha skadet seg som følge av en trafikkulykke på vei til eller fra jobb. Dette tilsvarer snaut 20 000 personer på landsbasis grunnlag av tall fra helsevesenet estimert at totalt antall personer årlig med skade etter trafikkulykke er omkring 41 200

    Artikkel
  • Færre unge omkommer i trafikken

    Publisert:

    omkomme i en trafikkulykke for de under 18 år. Ved å splitte opp aldersgruppen ytterligere ser vi at nedgangen i tallet på omkomne er. Kun 13 jenter mellom 6 og 14 år har mistet livet i trafikkulykker de siste ti årene, mot 44 gutter. Antallet er betydelig redusert sammenlignet med 1980

    Artikkel
  • Japanske kvinner lever lengst

    Publisert:

    ). Blant menn var det spesielt voldsomme dødsfall som trafikkulykker og selvmord som økte

    Artikkel
  • Samferdsel gir store miljøutfordringer

    Publisert:

    . Avfall Trafikkulykker Naturpåvirkninger Samferdsel og miljø i storbyområder Den siste rapporten fra EUs TERM-prosjekt Transport at a crossroads finnes på denne nettadressen: http

    Artikkel
  • Hva dør man av i EU - og i Norge?

    Publisert:

    . En stor del av ulykkene er transportulykker, og da særlig trafikkulykker. Av dem som var involvert i trafikkulykker, var tre av fire menn. Spesielt i

    Artikkel
  • Tryggere, men kanskje kjedeligere

    Publisert:

    . Fram til slutten av 1960-årene økte trafikkulykkene kraftig, og tok over som viktigste dødsårsak. Dette skjedde på

    Artikkel
  • Er helse og livslengde avhengig av yrke

    Publisert:

    -66 år), og viktigere enn trafikkulykker, se figur 5, (Borgan 1997b). Spørsmålene er ikke gjentatt i senere tilsvarende undersøkelser, men funnet. Borgan, J-K (1997b): Trafikkulykker alvorligst i lengden , Samfunnsspeilet 2/1997, Statistisk Sentralbyrå. Borgan, J-K. (2007): Høyest dødelighet blant

    Artikkel