301830
/offentlig-sektor/statistikker/skatteregn/maaned
301830
statistikk
2017-09-18T08:00:00.000Z
Offentlig sektor;Svalbard
no
skatteregn, Skatterekneskap, skatteinnbetalingar, skattefordeling, skatteart, avgifterOffentlig sektor, Skatteregnskap, Offentlig sektor, Svalbard
true

Skatterekneskap

Oppdatert

Neste oppdatering

Nøkkeltal

3,4 %

auke i samla skatteinnbetalingar hittil i år jamført med same periode i fjor

Innbetalt skatt hittil i år
Milliardar kronerEndring i prosent frå året før
August 2015August 2016August 2017August 2016August 2017
I alt546515533-5,73,4
Skatt til kommuneforvaltninga1051131177,93,7
Skatt til staten1661661780,46,9
Skatt på utvinning av petroleum874240-51,6-6,0
Innbetalingar til folketrygda1891941992,52,4

Sjå fleire tabellar om emnet

Tabell 1 
Innbetalt og fordelt skatt etter ordning og art. Hittil i år

Innbetalt og fordelt skatt etter ordning og art. Hittil i år
Millionar kronerEndring i prosent frå året før
August 2015August 2016August 2017August 2016August 2017
1Frå og med april 1999 er skatten for Oslo fordelt på kommune og fylkeskommune.
2Sentralt berekna arbeidsgjevaravgift for statstilsette er ikkje teken med.
3Renteutgiftar tilknytta skatt på utbytte frå utanlandske aksjonærar teken med frå januar 2015.
Fordelte skattar i alt546 276515 048532 796-5,73,4
Ordinær skatt til staten19 04925 66132 10034,725,1
Ordinær skatt på utvinning av petroleum32 85516 33214 791-50,3-9,4
Særskatt på utvinning av petroleum54 01725 71524 728-52,4-3,8
Fellesskatt til staten145 457138 379143 119-4,93,4
Ordinær skatt til fylkeskommunen (inkl. Oslo)118 44319 65220 2176,62,9
Ordinær skatt til primærkommunen86 05993 07796 6868,23,9
Medlemsavgift til folketrygda80 13984 62786 2245,61,9
Arbeidsgjevaravgift til Folketrygda2109 107109 376112 4740,22,8
Skatt på utbytte til utanlandske aksjonærar1 1512 2282 456
 
Personlege skattytarar medrekna arbeidsgjevaravgift399 681413 906420 2283,61,5
Ordinær skatt til staten15 02922 79929 38751,728,9
Fellesskatt til staten91 57383 90574 792-8,4-10,9
Ordinær skatt til fylkeskommunen (inkl. Oslo)118 15319 38019 9156,82,8
Ordinær skatt til primærkommunen84 58891 67095 1308,43,8
Medlemsavgift til folketrygda80 03384 53486 0455,61,8
Arbeidsgjevaravgift til Folketrygda2109 107109 376112 4740,22,8
Skatt på utbytte til utanlandske aksjonærar1 1992 2422 485
 
Upersonlege skattytarar146 162100 768111 835-31,111,0
Ordinær skatt til staten3 9522 8312 634-28,4-7,0
Ordinær skatt på utvinning av petroleum32 85516 33214 791-50,3-9,4
Særskatt på utvinning av petroleum54 01725 71524 728-52,4-3,8
Fellesskatt til staten53 76654 37268 1091,125,3
Ordinær skatt til fylkeskommunen (inkl. Oslo)1243233243-4,14,3
Ordinær skatt til primærkommunen1 3301 2851 330-3,43,5
 
Renter m.m.433373733-13,996,5
Ordinær skatt til staten683180-54,4158,1
Fellesskatt til staten118102217-13,6112,7
Ordinær skatt til fylkeskommunen (inkl. Oslo)1484060-16,750,0
Ordinær skatt til primærkommunen141121225-14,286,0
Medlemsavgift til folketrygda10693179-12,392,5
Arbeidsgjevaravgift til Folketrygda2.....
Skatt på utbytte til utanlandske aksjonærar3-48-15-28

Tabell 2 
Innbetalt skatt i alt, etter fylke. Hittil i år

Innbetalt skatt i alt, etter fylke. Hittil i år
Millionar kronerEndring i prosent frå året før
August 2015August 2016August 2017August 2016August 2017
Østfold18 87420 05120 6126,22,8
Akershus58 34461 16363 3244,83,5
Oslo98 18499 284115 1691,116,0
Hedmark12 11812 67813 0314,62,8
Oppland11 93712 29312 6293,02,7
Buskerud22 46023 10823 6582,92,4
Vestfold17 35818 09118 3834,21,6
Telemark11 72511 93412 6261,85,8
Aust-Agder7 5917 8318 0843,23,2
Vest-Agder15 28615 61614 8932,2-4,6
Rogaland49 18450 52847 6792,7-5,6
Hordaland44 01444 64445 4451,41,8
Sogn og Fjordane7 9548 2008 5243,14,0
Møre og Romsdal20 47620 31920 483-0,80,8
Sør-Trøndelag24 45725 50825 9544,31,7
Nord-Trøndelag8 0818 4028 6684,03,2
Nordland14 69915 43016 3935,06,2
Troms - Romsa10 28211 11111 7028,15,3
Finnmark - Finnmárku3 5533 6633 8293,14,5
Svalbard203166189-18,414,0

Om statistikken

Statistikken viser dei akkumulerte skatteinnbetalingane ved utgangen av kvar månad. Innbetalingane er fordelt på skatt frå personar og upersonlege skattytarar, som aksjeselskap og institusjonar. Skatteinnbetalingane er også delt mellom dei ulike skattekreditorane, som stat, kommune, fylke og folketrygd.

Omgrep

Definisjon av dei viktigaste omgrepa og variablane

Skatteordningar

Fordelte skattar i alt
Summen av alle innbetalte skattar på dei ulike ordningane.

Personlege skatteytarar medrekna arbeidsgjevaravgift
Personlege skattytarar medrekna arbeidsgjevaravgift omfattar alle personlege skattytarar i inntektsår t. Personlege skattytarar betalar forskotsvis, enten ved forskotstrekk eller forskotsskatt. Forskotstrekk trekkast av arbeidsgjevar før lønn utbetalast, og svarer til den skatten som forventast å bli utlikna for inntektsåret. Forskotsskatt betalast av formue og inntekt som ikkje det kan trekkast forskotstrekk i.

Ordninga omfattar også arbeidsgjevaravgift betalt inn av upersonlege skattytarar og skatt på utbytte til utanlandske aksjonærar.

Upersonlege skattytarar
Ordninga omfattar alle upersonlege skattytarar, som aksjeselskap og institusjonar som blir likna som eigne skattesubjekt i inntektsår t+1.

Renter m.m.
Ordninga omfattar til dømes renter på for seint betalt skatt, innkrevjingsinntekter og –utgifter, utgifter på grunn av avskriving m.m.

Skattearter

Ordinær skatt til staten
Ordinær skatt til staten omfattar formues- og inntektsskatt til staten frå personlege og upersonlege skattytarar. Inkluderer trinnskatt (tidligere toppskatt) frå personlege skattytarar.

Ordinær skatt på utvinning av petroleum
Ordinær skatt på utvinning av petroleum omfattar skatt på inntekt og formue frå petroleumsutvinning og rørleidningstransport.

Særskatt på utvinning av petroleum
Særskatt på utvinning av petroleum er skatt utover ordinær skatt på utvinning av petroleum. Særskatten er innført grunna den store meiravkastninga som er knytt til utvinning av olje og gass.

Fellesskatt til staten
Fellesskatt til staten betalast av alle som er pliktig å betale inntektsskatt til kommunen. Fellesskatten er berekna på same grunnlag som inntektsskatten til kommunane.

Ordinær skatt til fylkeskommunen (inkl. Oslo)
Ordinær skatt til fylkeskommunen omfattar skatt på inntekt frå personlege skattytarar.

Ordinær skatt til primærkommunen
Ordinær skatt til primærkommunen omfattar formuesskatt og skatt på inntekt frå personlege skattytarar.

Medlemsavgift til folketrygda
Folketrygda finansierast mellom anna av medlemspremiar og arbeidsgjevaravgift. Medlemspremiar, eller trygdeavgift, til folketrygda reknas ut frå samla personinntekt. Trygdeavgift blir rekna etter tre satsar, etter om grunnlaget er løn, personinntekt frå næring eller pensjon.

Arbeidsgjevaravgift til Folketrygda
Dette er ei avgift arbeidsgjevarar betalar for sine tilsette som ein del av finansieringa av folketrygda. Den bereknast som ei prosentsats av løn og godtgjeringar. Avgifta er differensiert slik at prosentsatsa avhenger av næring og kvar arbeidsplassen er lokalisert.

Skatt til Svalbard
Skatt til Svalbard inkluderer skatt på inntekt frå personlege og upersonlege skattytarar samt medlemspremie til Folketrygda. For meir informasjon, sjå Lov om skatt til Svalbard (29.11.1996).


Kreditorar
Skattekreditorane omfattar kommune, fylkeskommune, stat og folketrygd. Innbetalt skatt blir etter frådrag for avsetning til margin fordelt av skatteoppkrevjar på ulike skattekreditorar delvis ved hjelp av utrekna fordelingstal.
Lokal eigedomsskatt er ikkje inkludert i statistikken, men formue knytt til eigedom kan påverke totalsumma av ordinære skattar. Statistikk for eigedomsskatt publiserast årleg.

Standard klassifikasjonar

Ikkje relevant

Administrative opplysingar

Namn og emne

Namn: Skatterekneskap
Emne: Offentlig sektor

Neste publisering

Ansvarleg seksjon

Seksjon for offentlige finanser

Regionalt nivå

Kommune.

Kor ofte og aktualitet

Månadleg. Publiserast mellom den 15. og den 20. i månaden etter innbetalingsmånad.

Internasjonal rapportering

Skatterekneskapen inngår i berekninga av kvartalsvise inntekter og utgifter for offentlig forvaltning som rapporterast til Eurostat.

Lagring og bruk av grunnmaterialet

Grunnlagsdata lagrast i SAS-datasett og arkiverast på flate filar på Linux-server.

Bakgrunn

Føremål og historie

Føremålet med statistikken er å gje ein månadleg oversikt over innbetalt skatt på nasjonalt, fylkeskommunalt og kommunalt nivå.

Brukarar og bruksområde

Dei viktigaste brukarane er Finansdepartementet, Kommunal- og moderniseringsdepartementet, KS (tidlegare Kommunanes Sentralforbund), kommunar og fylkeskommunar.

Statistikken blir mellom anna nytta for løypande oppfølging og styring av kommuneøkonomien i samband med nasjonalbudsjett, revidert nasjonalbudsjett, kommuneøkonomiproposisjonen og som grunnlagstal for rapportar frå Det tekniske berekningsutval for kommunanes og fylkeskommunane sin økonomi. Den blir også nytta av Kommunal- og moderniseringsdepartementet i utrekning av rammeoverføringane til kommunane i samband med løypande inntektsutjamning.

Likebehandling av brukere

Ingen eksterne brukarar har tilgang til statistikk før statistikken er publisert samtidig for alle kl. 08.00 på ssb.no etter varsling minst tre månader før i Statistikkkalenderen. Dette er eit av deI viktigaste prinsippa i SSB for å sikre lik behandling av brukarane.

Samanheng med annan statistikk

Skattestatistikken inngår i arbeidet med å estimere kommunanes inntekter i samband med nasjonalrekneskapen og nasjonalbudsjetta. Skattestatistikken er og ei av kjeldene som blir nytta i samband med rapportering til Eurostat for korttidsindikatorar for offentlege finansar.

Lovheimel

Statistikkloven § 3-2 (administrative data-systemer).

EØS-referanse

Rådsforordning 2223/96, Kommisjonsforordning 264/2000, Europaparlaments- og rådsforordning (EF) nr. 1221/2002.

Produksjon

Omfang

Statistikken omfattar innbetalt skatt til kommunekasseraren/kemneren. I tillegg inngår skatt for personar utan varig tilknyting til landet (frå Skatteoppkrever utland) samt skattar på utvinning av petroleum. Grunnlagstala er fordelt på ulike skattekreditorar (kommunar, fylkeskommunar, staten, folketrygda) og ulike skatteordningar (forskottskatt, etterskottskatt, arbeidsgjevaravgift og trygdepremiar).

Datakjelder og utval

Administrative register: Statistikken baserer seg på månadsoppgjøret i skatterekneskapen. Grunnlagstal blir henta inn frå kommunane av Skattedirektoratet elektronisk og sett saman i ei fil for vidare sending til SSB gjennom eit lukka system for filoverføring. Registrerte petroleumsskattar (ordinær skatt og særskatt) frå skattefuten i Oslo og Akershus blir sendt til SSB på e-post.

SSB mottek også ei fil med tal for tilbakebetalingar og renter av skatt på utbytte for utanlandske aksjonærar på e-post frå skatteetaten.

Datainnsamling, editering og beregninger

Grunnlagstal blir innhenta frå kommunekasserarane 2. virkedag etter månadsslutt via ulike dataleverandørar til Skattedirektoratet (SKD). SKD kontrollerer dataa og tilrettelegg ei fil for overføring til SSB i løpet av tre dagar. Dataa blir lagt inn i SSBs database og blir der supplert med oljeskattar på utvinning av petroleum, samt at det blir gjennomført ulike kontroller på "inputdataa". Skatteoppkrevjar fordeler skatten mellom alle skattekreditorar direkte, ned på kvar enkelt kommune.

I databasen blir det kjørt ulike kontrollprogram, mellom anna talet på kommunar, bruk av ugyldige kommunenummer eller ugyldige kontoar, og kontroller mot summar på kommunalt og fylkeskommunalt nivå. Dessutan sjekkar ein den interne konsistensen i skatterekneskapen.

Sesongjustering

Skatterekneskapsstatistikken blir ikkje sesongjustert.

Konfidensialitet

Ikkje relevant

Samanlikningar over tid og stad

Frå og med april 1999 er skatten for Oslo fordelt på kommune og fylkeskommune. Fordimånadsfilene blir akkumulert, vart ikkje brot i tidsserien eliminert før ved utgangen av 2000.

I 2008 innførde Skattedirektoratet eit nytt rapporteringssystem for skatt (SOFIE) som medførde nokre endringar. Frå 2008 kan ein også gje ut skattetal for Svalbard. SSB starta difor ein ny tidsserie i Statistikkbanken frå august 2008.

Nøyaktigheit og pålitelegheit

Feilkjelder og uvisse

Etter at fylkeskommunen er blitt eigen skattekreditor er differansen mellom bokført skatt i kommunerekneskapen og dataa oversendt frå SKD blitt mindre, men ikkje heilt eliminert. Dette kan skuldast at innbetalt skatt for tidlegare år er blitt fordelt etter den gamle metoden. Differansane vil etter kvart bli eliminert ettersom all innbetalt skatt vil bli fordelt direkte til fylkeskommunen.

SKD sender ikkje fila til SSB før data frå alle kommunane er innkomne.

Ingen utvalsfeil grunna fullteljing.

I einskilde tilfelle kan forskyving mellom månader i innbetaling/føring av skattane for enkeltkommunar medføre store endringstal samanlikna med same periode året før. Dette vil normalt jamne seg ut over året.

Revisjon

Publiserte tal reknast som endelege og blir normalt ikkje revidert.

Kontakt

Fant du det du lette etter?

Du har slått av Javascript. Du kan sende oss en tilbakemelding på informasjon@ssb.no.

Send e-post til SSB